Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018

ενυδάτωση

©magritte


Θα 'θελα να έφτυνα
όλων των ερώτων μου τα ονόματα.
Θα 'θελα να το πρόφερα με μια
καθαρότητα
κι άρθρωση που στυλβώνει τους θεατές
-παρεμβάλλεσαι.

Στιγμές νιώθω ν' απέχω από μένα
περισσότερο απ' όσο η Γη από τον Ήλιο,
μια απόσταση αμελητέα
-μεσολαβείς.

Τόσο που ταυτίστηκα
-ταυτίζομαι
κι εις τους αιώνας των αιώνων
μάλλον
θα ταυτίζομαι-
με όλους, όσοι κατήλθανε στον Άδη,
έγινα κι εγώ πέρα ως πέρα Άδης. Πίστεψα τόσο στην ομορφιά
που φεύγει, που την έκανα να φύγει ίσως,
που την κάνω να φεύγει ίσως,
μα πού να πάει.
Μα πού να πάει;

Με όλη τη βροχή να αλλοιώνει το τοπίο έξω από το παράθυρο,
με εσένα στην άλλη μεριά του ενυδρείου στη μέση του δωματίου,
σε κοιτώ,
μια φιγούρα αλλοιωμένη,
να πίνεις ένα ποτήρι νερό -που λίγο το γυαλί
και λίγο το νερό αλλοιώνουν αυτό που διαθλάται,
να κλαις.
Κι όλος αυτός ο υδάτινος οργασμός,
η οπτική μου ενυδάτωση και μεταφορική μου ενυδάτωση

ένα ποτάμι.

Το φιλί
είναι ο Εφιάλτης, στων Περσών τη διέλευση,
που τα τόσα μικρόβιά μας θα αναμετρηθούν
με τα τόσα μας κύτταρα του ανοσοποιητικού.
Το φιλί
είναι μια Μοίρα,

Χτύπησε το κουδούνι.
Είναι τα παιδιά της γειτονιάς που χτυπάνε τα κουδούνια για πλάκα. Έτυχε το δικό μου.

Βήματα στις σκάλες. Οι γείτονες.

Χτύπησε η πόρτα. Ένας πλασιέ άσχετος.

Ακούστηκε ένας θόρυβος στην κουζίνα. Ήταν ένα ποτήρι που δεν είχε στερεωθεί καλά.

Ένιωσα κάτι στο χέρι, αλλά ένας μυς "έπαιζε".

Κάτι σκέφτηκα, μα ήταν απλή ανάμνηση.

Μια τυχαία πορεία γεγονότων, που έμοιαζαν με αυτό που θα ήθελα να τύχει έφτασε από τον δρόμο έξω μέσα στο μυαλό μου.
Και δυστυχώς είναι σχεδόν αδύνατη η αντίστροφη πορεία.

Παίζω με το σάλιο μου,
εσύ έχεις ήδη ακουμπήσει το ποτήρι πίσω από το ενυδρείο,
πίσω από τη βροχή ένα σπίτι με μπαλκόνι
και μπουγάδα ξεχασμένη,
μια εικόνα που ταυτίζεται μαζί μου με το
δεδομένο.

Και όλη η ποίηση,
με όλο το σάλιο να αλλοιώνει το τοπίο έξω από το παράθυρο,
με εσένα στην άλλη μεριά του ποτηριού στη μέση του δωματίου,
σε κοιτώ,
μια φιγούρα αλλοιωμένη,
να πίνεις βροχή
που το νερό αλλοιώνει αυτό που διαθλάται,
να κλαις.
Κι όλος αυτός ο υδάτινος οργασμός,
η αντιμεταθετική μου ενυδάτωση και μεταφορική μου ενυδάτωση

μια Μοίρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου